UWAGA! Sklep cekaus.pl używa plików cookies (identyfikator, statystyka, obsługa emisji reklam). Obsługa plików cookies jest niezbędna do korzystania z portalu przez zarejestrowanych użytkowników. Pamiętaj, że zawsze możesz wyłączyć obsługę plików COOKIES w ustawieniach swojej przeglądarki. Dowiedz się więcej o plikach cookies
(Dyrektywa Unii Europejskiej 2009/136/WE)

close

Producenci

Polecamy

Jak wkleić przejściówkę na tłumik

Jak wkleić przejściówkę na tłumik

Poradnik montowania przejściówki pod tłumik na lufę.

Więcej szczegółów


0,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Krótki poradnik. pt. Jak prawidłowo wkleić na lufę przejściówkę z gwintem 1/2"UNF.
Tekst dotyczy przejściówek na lufy 15 i 16 mm jak również w HW 90 z frezami pod muszkę
Po dokładnym zmierzeniu średnicy lufy i zamówieniu właściwej wymiarowo przejściówki, sprawdzamy czy przejściówka bez oporów wsuwa się na lufę. Niewielki (0,5-0,8 mm) luz, jest dopuszczalny, klej wypełni wolne przestrzenie, a osiowość przejściówki, zapewnia nam styk zakończenia lufy, z "dnem" przejściówki.
Gdy wiemy że wszystko pasuje, przystępujemy do operacji zamontowania przejściówki. Najpierw należy oczyścić i odtłuścić zarówno końcówkę lufy, jak i wnętrze przejściówki. Jak wcześniej wspomniałem, elementami odpowiedzialnym za osiowe zamocowanie przejściówki są:
-powierzchnia zakończenia lufy, musi być ona równa i prostopadła do osi przewodu lufy.
-powierzchnia czołowa wewnątrz przejściówki, dlatego trzeba sprawdzić, czy nie ma tam "śmieci"

Przed nałożeniem równomiernie cienkiej, warstewki kleju Locite, zabezpieczamy wnętrze lufy przed dostaniem się nadmiaru kleju. Najprostszym sposobem, jest włożenie w wylot lufy odwróconego Exacta.
Posmarowane klejem elementy łączymy, upewniamy się że przejściówka oparła się o zakończenie lufy, nie ma nadmiernych luzów i usuwamy nadmiar Locite. Odstawiamy wiatrówkę w pionie i czekamy ok. 2 godzin. Teoretycznie klej wiąże częściowo po 20 minutach, ale, im dłużej, tym lepiej.
Teraz możemy nakręcić tłumik i sprawdzić jego działanie. Należy tylko pamiętać o wcześniejszym usunięciu Exacta z wylotu lufy.

Takie rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę. Jest całkowicie odwracalnie, a w przypadku np. wadliwego (nieosiowego) zamontowania mamy kolejną szansę na poprawkę. W przypadku toczenia gwintu bezpośrednio na lufie, takie szanse oznaczają skracanie lufy po "plasterku" aż do kostki, czy breechblocku.
Tu zaś, w przypadku konieczności demontażu przejściówki, wystarczy podgrzać miejsce łączenia do temperatury ok. 120 stopni aby klej utracił swe właściwości. Po demontażu nie pozostają ślady.
Umieszczam od razu odpowiedź, na często zadawane pytanie Temperatura 120 st.C, nie uszkodzi oksydy, ani struktury stopu z którego wykonane są lufy. Uważać trzeba tylko na "plastiki" w pobliżu miejsca grzania.
Wykonanie dobrego gwintu pod tłumik na lufie, oprócz większości fabryk, potrafi w Polsce wykonać idealnie zaledwie kilka (dosłownie) osób. Wbrew pozorom, dostęp do dobrych maszyn, nie wystarczy.

Brak komentarzy klienta.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Proszę sie zalogować.

RATY

Koszyk  

Brak produktów

Dostawa 0,00 zł
Podatek 0,00 zł
Suma 0,00 zł

Podano ceny brutto (z VAT)

Koszyk Realizuj zamówienie